oh help... ik plof uit mijn jeans!
Hoe marketing bepaalt wat jij eet! En zelfs hoeveel….
27 augustus 2018
Agavesiroop is dé gezonde suikervervanger: feit of fictie?
12 september 2018
Laat alles zien

oh help…. die jeans is te strak!

Ben jij weggesmolten deze zomer, of net niét?!

 

De zomer is nu echt voorbij. Ik kan ’s morgens (helaas) niet meer op zoek gaan naar een zomerkleedje.
Nee, een truitje (!) zocht ik uit, want ik had kippenvel…
Ook sokken en schoenen in plaats van blote voetjes in leuke sandaaltjes. Dat zijn mijn voetjes niet meer gewend. Wel toegegeven, het stapt beter en is dus vast beter voor mijn voeten.

En dan het ergste!!! Een jeans!
Maanden is ze de kast niet uit geweest…
Maar… goed nieuws, ze zat nog precies zoals voor die lange, warme zomer. Oef!

Mogelijk heb jij een ander scenario meegemaakt.
Eén been in de jeans en voelen dat ze al wat knelt, wannneer ze een stuk boven de knie komt.
Tweede been erin en dan wringen om ze omhoog te krijgen.
En tot slot de knop die misschien niet dicht kon of nog nipt wel, maar het zit helemaal niet meer comfortabel?!

Ja dat is wat de zomer met je kan doen. Want er heeft altijd wel iemand vakantie, die dan natuurlijk een feestje geeft, BBQ organiseert of je gewoon ‘zomaar’ uitnodigt… En dankzij de hittegolf waren we ‘zon’-zeker… dus de terrasjes, wijntjes, cocktails, hapjes en vooral ijsjes waren talrijk!! Want slecht weer, dat kende we niet…
En pas op, genieten van het leven, dat mag hé!!
Het heeft alleen wat effect op de weegschaal…

 

Deze tips helpen je weer van die kilootjes af. Werken deze niet voldoende voor jou?
Dan heb jij gewoon wat meer ondersteuning en een programma op maat nodig!
Daar is niks mis mee, je leerde ook niet in je eentje praten, lopen of fietsen

  1. Drink 1.5 a 2 liter water
    (ook als het regent heeft je lichaam vocht nodig)
  2. Eet 2 stukken fruit per dag
  3. Eet 2 porties groenten van telkens 200 a 300g
  4. Gebruik volkorenproducten: volkoren crackers, brood, pasta, volle rijst…
  5. Eet regelmatig:
  6. Sla het onbijt niet over
  7. Eet minstens 3 en max 6 keer per dag
  8. Bij voorkeur eet je niet na 20u
  9. Maak de snoepkast leeg en leg er gezondere alternatieven in het zicht, zoals noten (een handpalm noten volstaat als tussendoortje)
  10. Genoeg is genoeg…
    Overeten helpt je niet vooruit, in tegendeel, je maag heeft steeds grotere hoeveelheden nodig om ‘gevuld’ te geraken.
    Dus heb je een verzadigingsgevoel, stop dan met eten.

 

Meer tips en tricks nodig? Bel 0479 098 371 voor een afspraak!

 

Groetjes

Wenneke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *